Korg
Korg

Köpprocess

  1. Avhämtning i butik
  2. Hemleverans
  3. Leverans till postombud

I samband med köp väljer du hur du vill få din vara levererad. Du kan välja avhämtning eller leverans med ILVAs transportfirma eller postpaket. Du kan välja flera leveranssätt för samma order vid köp i vår fysiska butik.

1. Avhämtning i butik

I samband med köp hos ILVA kan du välja att hämta din order i någon av våra fysiska butiker.

1.1 Order för avhämtning vid köp i fysisk butik

Om du väljer att handla i våra fysiska butiker har du möjlighet att välja i vilken butik din order ska hämtas i. I samband med ditt köp blir du kund hos ILVA.

Avhämtningsadress och tidpunkt för avhämtning (datum) anges vid köp och finns med på orderbekräftelsen som skickas till dig med e-post. Du får en avisering med sms/e-post när din vara är klar för avhämtning i butiken. Öppettider hittar du på vår hemsida.

Du har möjlighet att hämta din order inom 7 dagar från och med att du mottagit den första aviseringen, därefter hävs din reservation. Vi skickar därefter inte ut fler aviseringar.

Om tidpunkten för avhämtning är mer än 14 dagar från köpedatumet skickar vi ut ett statusbesked med e-post en vecka innan avhämtningsdagen.

1.2. Order för avhämtning vid köp på ilva.se

Om du handlar på ilva.se kan du välja att hämta din order i någon av våra fysiska butiker. I samband med köp blir du kund hos ILVA.

Avhämtningsadress och tidpunkt för avhämtning (datum) anges vid köp och finns med på orderbekräftelsen som skickas till dig med e-post. Du får en avisering med sms/e-post när din vara är klar för avhämtning i butiken. Öppettider hittar du på vår hemsida.

Om tidpunkt för avhämtning är mer än 14 dagar från köpedatumet skickar vi ut ett statusbesked med e-post en vecka innan avhämtningsdagen.

Om du handlar online och väljer att hämta din order i någon av våra fysiska butiker är ordern reserverad för avhämtning i 7 dagar från och med att du mottagit din första avisering, efter detta hävs reservationen.

1.3 Reservation av en produkt vid avhämtning och betalning i fysisk butik

Vid köp på ilva.se har du möjlighet att reservera en vara för avhämtning i någon av våra fysiska butiker, om varan finns tillgänglig i den valda butikens lager.

Du får ett e-postmeddelande eller sms inom 1 timme (under butikens öppettider) när reservationen är klar för avhämtning. Du behöver hämta din order under butikens öppettider den dag du mottagit din avisering eller inom de två efterföljande dagarna. Därefter annulleras din order och reservation. Vi skickar inte ut fler aviseringar efter det. Vid avhämtning av reservation ska du visa den avisering du mottagit via e-post eller sms till någon av våra medarbetare i butik. 

2. Hemleverans

Du kan välja att få din vara levererad till din hemadress. Priser och villkor för leverans av möbler baseras utifrån ditt postnummer. Även transport utanför fastlandet inom Sverige är ofta möjligt, då genom fast broförbindelse eller färja med kapacitet för större varutransporter. Har du frågor kring frakt och leverans oavsett postnummer är du välkommen att kontakta vår kundservice. Kontakta kundservice 

2.1. Leverans inom postnummer 20000-31395 (zon 1)

Leveransadress och -tid (datum och ett intervall på 5–8 timmar) anges vid köp och finns med på orderbekräftelsen, som du får via e-post. Dagen före leverans får du ett sms/e-postmeddelande med tidsangivelse och ett intervall på 3 timmar. På leveransdagen ringer chauffören cirka 30 minuter innan ankomst från ett danskt telefonnummer. 

2.2. Leverans inom postnummer 10000-19999, 31396-76999 (zon 2)

Leverans sker med extern transportör Bring till ett pris av 599 kr. Leverans sker inom 15 arbetsdagar till trottoarkant med en man per bil, d.v.s. ingen bärhjälp. Transportören kontaktar dig via sms eller e-post dagen innan leverans med närmre information och bokning av leveranstid. 

2.3. Leverans inom postnummer 77000-99999 (zon 3)

Leverans sker med extern transportör Bring, till ett pris av 899 kr. Leverans sker inom 15 arbetsdagar till trottoarkant på engångspall med en man per bil, d.v.s. ingen bärhjälp. Transportören kontaktar dig via sms eller e-post dagen innan leverans med närmre information och bokning av leveranstid.

3. Leverans till postombud

Vid köp online kan du välja att få din vara levererad med postpaket. När du anger leveransadress får du uppgifter om leveranstid. Orderbekräftelse med angiven leveransadress och avtalad leveranstid skickas till dig via e-post.