Betalning

Observera att olika betalningsvillkor gäller beroende på om du handlar i det fysiska varuhuset eller i vår nätbutik www.ilva.se.

1. Betalning vid köp i nätbutik

Alla betalningar sker på ett säkert sätt med DIBS Payment Service. Detta betyder att kommunikationen är krypterad. Varken ILVA eller andra parter kan fånga upp dina kort- och kontouppgifter. DIBS betalningslösningar är godkända av de internationella kortutgivarna enligt den nya PCI-certifieringen (Payment Card Industry). Du kan därmed känna dig säker när du handlar i vår nätbutik www.ilva.se.

Vid beställningstillfället reserveras beställningens totalbelopp på ditt betalmedel. Debitering sker i samband med utleverans av din order.

1.1. Giltiga betalmedel i ILVAs nätbutik

  • VISA
  • Mastercard

Debitering sker i samband med utleverans av din order. Det är inte möjligt att betala med presentkort i ILVAs nätbutik.

2. Betalning vid köp i fysiskt varuhus

2.1. Giltiga betalmedel i ILVAs fysiska varuhus

  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • Presentkort utfärdat av ILVA
  • Finansiering - läs mer här

Kontant betalning kan endast genomföras i det fysiska varuhuset. Det går även att betala via banköverföring till ILVAs plusgiro 57752-8. Tänk på att det kan ta upp till 5 bankdagar innan betalningen registreras hos oss. Det är viktigt att du anger ditt ordernummer som meddelande vid en banköverföring.

Ett presentkort från ILVA är en värdehandling utan personlig identifikation. Detta innebär att om du haft oturen att förlora ditt presentkort kan presentkortet oavsett orsak, ej spärras eller ersättas. ILVA kan inte identifiera ägaren av kortet. Personen som har tillgång till kortet kan alltid lösa in det.

3. Betalningsvillkor

Vi kan endast expediera ditt köp när full betalning har registrerats på din order. Det är därför viktigt att du informerar din säljare när du planerar att genomföra betalningen. Var uppmärksam på att hela betalningen ska vara oss till handa innan vi kan lämna ut din order eller innan vi kan leverera hem din order med speditör eller med postpaket till ditt närmaste postombud. Observera att betalningen ska vara registrerad hos oss senast 4 bankdagar innan avtalat leveransdatum oavsett leveranssätt. Det är dessvärre inte möjligt att betala till speditören vid hemleverans.

Specialbeställningar hanteras först efter att full betalning har registrerats på din order. För att undvika förseningar är det därför viktigt att du betalar med kort varsel.

Observera att olika villkor för ånger- och bytesrätt gäller beroende på om du har köpt en vara i ILVAs fysiska varuhus eller i ILVAs nätbutik.

ILVA reserverar sig mot eventuella prisfel.