Betalning

    1. Prisfel i fysisk butik och på ilva.se
    2. Betalning vid köp på ilva.se
    3. Betalning vid köp i fysisk butik
    4. Betalningsvillkor

Observera att det är olika betalningsvillkor som gäller beroende på om du har köpt varan i en av våra fysiska butiker eller i vår webbutik ilva.se.

1. Prisfel i fysisk butik och på ilva.se

Om en vara eller tjänst är såld till ett uppenbart prisfel, och vi kan bevisa att du som köpare hade kännedom eller borde ha haft kännedom att det har rört sig om ett fel, så förbehåller vi oss rätten att annullera köpeavtalet. Om olyckan är framme och en vara är slutsåld, så kommer vi fortast möjligt att kontakta dig för en lösning.

2. Betalning vid köp på ilva.se

Alla betalningar sker säkert med DIBS Payment Service. Det betyder att kommunikationen är krypterad så att varken ILVA eller andra kan fånga upp dina kort- och kontouppgifter. DIBS betalningslösningar är godkända av de internationella kortutgivarna enligt den nya PCI-certifieringen (Payment Card Industry). Det är din garanti för att du kan känna dig säker när du handlar på www.ilva.se.

2.1. Betalningssätt på ilva.se

På ilva.se kan du betala på följande vis:

        • Betalkort (VISA, MasterCard, Maestro, VISA Electron)
        • Presentkort utställt av ILVA

2.2. Betalningsprocess på ilva.se

När du beställer på ilva.se reserveras i första hand köpesumman på betalkortet som du anger i utcheckningen och efter genomförd beställning. När beställningen sedan ska avlämnas debiteras köpesumman på betalkortet. Om vi mot förmodan inte lyckas genomföra debiteringen på betalkortet, skickar vi efterföljande ut en faktura till dig.

3. Betalning vid köp i fysisk butik

I fysisk butik kan du välja att betala kontant upp till ett maximalt belopp om 40.000 SEK eller med betalkort. Det går även att betala med banköverföring till ILVAs PlusGiro 5 77 52-8 (ange ditt försäljningsordernummer som meddelande när du betalar).

3.1. Betalningssätt i fysisk butik

I fysisk butik kan du betala på följande vis:

        • Kontanter (maximalt belopp 40.000 SEK)
        • Betalkort (VISA, MasterCard, EuroCard, Maestro, VISA Electron)
        • Presentkort utställt av ILVA
        • Delbetalning - klicka härför att läsa mer
        • Banköverföring till ILVAs PlusGiro 5 77 52-8 (ange försäljningsordernummer som meddelande när du betalar)

3.2. Om presentkort

Presentkort från ILVA är en värdehandling utan personlig identifikation. Det innebär att om du haft oturen att förlora ditt presentkort kan det oavsett orsak ej spärras eller ersättas. ILVA kan inte identifiera ägaren av kortet. Personen som har tillgång till kortet kan alltid lösa in det.

4. Betalningsvillkor

Vi kan endast behandla ditt köp och därtill avlämna köpet, när betalning har registrerats för och på ordern. Därför är det viktigt att du meddelar säljaren när du planerar att genomföra betalningen. Du bör vara medveten om att hela betalningen ska vara oss tillhanda innan vi kan skicka varan till butiken för avhämtning, eller innan denlevereras. Observera att betalningen ska vara registrerad hos oss senast 4 bankdagar innan avtalat leveransdatum, oavsett vald leveransform (avhämtning, postpaket eller hemleverans). Det är dessvärre inte möjligt att betala till chaufförerna vid hemleverans med transportör.

Specialbeställningar läggs hos vår leverantör först när din betalning för din order har registrerats. För att undvika förseningar är det därför viktigt att du betalar omgående. Leveranstiden är endast ett riktmärke och kan variera efter leverantörens produktionskapacitet. Inom 7 arbetsdagar efter betalning av specialbeställd vara meddelas en bekräftad leveranstidpunkt.