Prissäkerhet

  1. Vad behöver du göra?
  2. Villkor för prissäkerhet

Om du har handlat en vara hos ILVA, och inom 30 dagar fr.o.m. avlämning av varan, hittar denna vara till ett billigare pris hos ILVA eller i en annan butik, så återbetalar vi mellanskillnaden i form av ett presentkort.

1. Vad behöver du göra?

Skulle du mot förmodan hitta produkten billigare hos oss eller i annan butik efter ditt köp behöver du kontakta vår kundservice med underlag (kundservice@ilva.se040 600 30 00 ellerwebshop@ilva.se040 600 30 01), det går även bra att vända sig direkt till butiken.

Priset ska uppfylla våra villkor som du kan läsa nedan.

2. Villkor för prissäkerhet

  • Köpdatum är det datum du har mottagit din vara i fysisk form, vilket vi betraktar som leverans- eller avhämtningsdatum, datumet framgår i din senaste uppdaterade orderbekräftelse. Hämtar du varan senare än datumet som framgår på orderbekräftelsen är det naturligtvis det datumet då du hämtar din vara som räknas som köpdatum.
  • Du ska vända dig till kundservice eller butiken när det nedsatta priset är aktuellt, glöm inte att ta med ditt kvitto eller orderbekräftelse.
  • Prissäkerheten omfattar inte restpartier, köerbjudande, öppningserbjudanden, utställningsmodeller, specialbeställingar och trädgårdsmöbler mm som är nedsatta vid säsongsavslutning. Prissäkerheten omfattar heller inte servicetjänster som exempelvis leverans.
  • Gäller endast privatköp.