Uppdaterat 18 november 2020

Ta hand om dig själv och varandra

Oavsett tidpunkt, kan du känna dig trygg när du besöker ILVA. För oss är både din, andra kunders och våra medarbetares hälsa, säkerhet och trygghet, vår viktigaste prioritet. Vi tar situationen på största allvar och har vidtagit många försiktighetsåtgärder. Vårt varuhus är inrett med en stor yta, vilket gör det lätt för dig och oss att hålla avstånd. På ILVA tar vi hand om varandra.

För att minimera risken för smitta av covid-19, har alla medarbetare på ILVA blivit instruerade att följa Folkhälsomyndighetens råd och anvisningar. Därtill uppdateras personalen löpande om ny information och vägledning för att minimera smittspridningen. Nedan kan du läsa om de åtgärder och förhållningssätt ILVA har.

Viktigt! Har du symptom eller känner dig dålig? Stanna då gärna hemma och besök inte varuhuset. Kontakta oss gärna istället via e-post eller telefon så hjälper vi gärna till med frågor och/eller beställning. Du kan också handla dygnet runt i vår webbutik ILVA.se.

Kampanjer

För att du som kund även ska kunna ta del av våra erbjudanden på ett säkert och tryggt sätt, har vi tillfälligt valt att ändra vår kampanjstruktur. Detta innebär att våra helgerbjudanden blir till veckoerbjudanden. Som kund kan du därför besöka butiken under veckans alla dagar, för att ta del av våra fantastiska erbjudanden.

På detta vis hoppas vi att kunna sprida ut koncentrationen av kunder i butiken från enskilda veckodagar, så att du i lugn och ro kan besöka butiken på tidpunkter där vi traditionellt sett har ett mindre kundflöde. Givetvis har du alltid möjlighet att ringa till vår kundservice för att få hjälp med frågor eller göra beställningar. Alternativt kan du också handla i vår webbutik ILVA.se som har öppet dygnet runt.

Vi reserverar oss för ändringar – vänligen observera att ovanstående kan ändras löpande och med kort varsel.

Varuhuset

Vårt varuhus sträcker sig över en stor yta. Därför är det lätt för dig och för oss att kunna hålla avstånd. Förutom att platser som till exempel säljdiskar, kassor och varuutlämning har markerats med tejp för att alla ska kunna hålla ett behörigt avstånd, är våra medarbetare uppmärksamma på Folkhälsomyndighetens riktlinjer kring handhygien och sätt att agera för att minska smittspridningen. Därtill kan du som kund finna att vi har placerat ut behållare med handsprit runt om i butiken, och många ytor desinficeras kontinuerligt.

  • I varuhuset har vi säkerställt tillgängligheten till både tvål samt handsprit.
  • Alla medarbetare är uppmärksammade på att hålla en god nivå av hygien.
  • På utvalda platser i varuhuset har vi ställt ut behållare med handsprit.
  • Medarbetarna i varuhuset är instruerade att hålla upp till 2 meters avstånd till kunder och kollegor.
  • Våra medarbetare hjälper till med att upprätthålla ett behörigt avstånd – även i köpssituationer.
  • Vi uppmanar våra kunder att betala med kort istället för kontanter.
  • Inventarier och allmänna utrymmen städas/desinficeras dagligen, till exempel kassadiskar, säljdiskar, toaletter och varuutlämning.

Vi finns här för dig

Varuhuset håller öppet som vanligt så att du har möjlighet att hitta inredningen som gör ditt hem till vad du önskar. Om du därför har några frågor eller funderingar, eller önskar att göra en beställning, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 040 600 30 00 eller e-postadress kundservice@ilva.se.

Handla på nätet

Såklart är vår webbutik öppen dygnet runt. Om du därför känner att du inte vill besöka varuhuset, kan du upptäcka vårt stora sortiment av möbler och inredningstillbehör och handla på ILVA.se. Antingen kan du välja att hämta din beställning i varuhuset, eller få den hemlevererad. Du väljer leveranssätt när du slutför ditt köp. Om du har några frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att ta kontakt med webbutikens kundservice på telefonnummer 040 600 30 01 eller e-postadress webshop@ilva.se.

Hemleverans

Våra hemleveranser har även anpassats för att du som kund samt våra medarbetare, ska känna sig trygga och säkra vid leverans. Därtill har nedanstående åtgärder vidtagits.

  • Chaufförerna som levererar till dig som kund, använder handsprit före ankomst till terminaler och mellan varje stopp under sina rutter. Likaledes har de fått instruktion om att hålla upp till 2 meters avstånd till alla medlemmar i hushållet, i förbindelse med leverans och eventuell inbärning av möbler.
  • Om du har beställt leverans med inbärning, och du önskar att chauffören ska lämna av dina varor utanför din bostad, så kan du avtala detta med chauffören när du blir uppringd cirka 30 minuter innan chaufförens ankomst.
  • Om en kund meddelar att denne sitter i karantän eller har smittats med covid-19, så kommer leverans att ske till trottoarkanten. Alternativt avbryts leveransen om leveransanvisningen inte fungerar för kunden.
  • På ILVA tar vi hand om våra kunder och varandra.

Med vänlig hälsning

ILVA