Uppdaterat 14 januari 2021

Ta hand om dig och varandra

När du besöker ILVA, är det viktigt för oss att du känner dig trygg. För oss är både din, andra kunders, och våra medarbetares välbefinnande vår första prioritet. Därvid tar vi rådande situation på största allvar och har vidtagit många åtgärder för att minska smittspridningen och följer myndigheternas riktlinjer.

Vårt fantastiska varuhus är inrett över en stor yta med många spännande möbler och inredningstillbehör och det finns gott om plats att kunna hålla avstånd. Men med tanke på nuvarande utveckling, önskar vi uppmana dig som kund att i första hand kontakta varuhuset på telefon eller via e-post istället för att besöka varuhuset fysiskt - vår kundservice sitter redo att hjälpa dig att handla och att besvara dina funderingar på distans. Du kan även besöka oss på vår webbplats www.ILVA.se där du hittar massor av information och kan handla dygnet runt.

Varuhusets kontaktuppgifter och öppettider

E-postadress: kundservice@ilva.se

Telefonummer: 040-600 30 00

Öppettider: Måndag-fredag kl. 10-19, lördag-söndag kl. 10-18

Besök oss i första hand på distans. Vi sitter redo på e-post och telefon för att besvara dina funderingar och hjälpa dig att genomföra dina köp. Glöm inte att du också kan besöka oss på www.ILVA.se.

Kampanjer

För att du som kund även ska kunna ta del av våra erbjudanden på ett säkert och tryggt sätt, har vi tillfälligt valt att ändra vår kampanjstruktur. Detta innebär att våra helgerbjudanden blir till veckoerbjudanden. Som kund kan du därför besöka butiken under veckans alla dagar, för att ta del av våra fantastiska erbjudanden.

På detta vis hoppas vi att kunna sprida ut koncentrationen av kunder i butiken från enskilda veckodagar, så att du i lugn och ro kan besöka butiken på tidpunkter där vi traditionellt sett har ett mindre kundflöde. Givetvis har du alltid möjlighet att ringa till vår kundservice för att få hjälp med frågor eller göra beställningar. Alternativt kan du också handla i vår webbutik ILVA.se som har öppet dygnet runt.

Vi reserverar oss för ändringar – vänligen observera att ovanstående kan ändras löpande och med kort varsel.

Varuhuset

Vårt varuhus sträcker sig över en stor yta. Därför är det lätt för dig och för oss att kunna hålla avstånd. Förutom att platser som till exempel säljdiskar, kassor och varuutlämning har markerats med tejp för att alla ska kunna hålla ett behörigt avstånd, är våra medarbetare uppmärksamma på Folkhälsomyndighetens riktlinjer kring handhygien och sätt att agera för att minska smittspridningen. Därtill kan du som kund finna att vi har placerat ut behållare med handsprit runt om i butiken, och många ytor desinficeras kontinuerligt. För att minska smittspridningen kan vi just nu inte erbjuda bärhjälp vid avhämtning i butik.

  • I varuhuset har vi säkerställt tillgängligheten till både tvål samt handsprit.
  • Alla medarbetare är uppmärksammade på att hålla en god nivå av hygien.
  • På utvalda platser i varuhuset har vi ställt ut behållare med handsprit.
  • Medarbetarna i varuhuset är instruerade att hålla upp till 2 meters avstånd till kunder och kollegor.
  • Våra medarbetare hjälper till med att upprätthålla ett behörigt avstånd – även i köpssituationer.
  • Vi uppmanar våra kunder att betala med kort istället för kontanter.
  • Inventarier och allmänna utrymmen städas/desinficeras dagligen, till exempel kassadiskar, säljdiskar, toaletter och varuutlämning.
  • Max 2 kunder får vistas i varuutlämningen samtidigt och 1 person per sällskap.

I varuhuset har vi valt att begränsa det maximala besöksantalet till 400 personer. Detta innebär cirka 15 kvadratmeters butiksyta per kund istället för 10 kvadratmeter butiksyta per kund som är det lagstadgade kravet.

Handla på nätet

Såklart är vår webbutik öppen dygnet runt. Om du därför känner att du inte vill besöka varuhuset, kan du upptäcka vårt stora sortiment av möbler och inredningstillbehör och handla på ILVA.se. Antingen kan du välja att hämta din beställning i varuhuset, eller få den hemlevererad. Du väljer leveranssätt när du slutför ditt köp. Om du har några frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att ta kontakt med webbutikens kundservice på telefonnummer 040 600 30 01 eller e-postadress webshop@ilva.se.

Hemleverans

Våra hemleveranser har även anpassats för att du som kund samt våra medarbetare, ska känna sig trygga och säkra vid leverans. Därtill har nedanstående åtgärder vidtagits.

  • Chaufförerna som levererar till dig som kund, använder handsprit före ankomst till terminaler och mellan varje stopp under sina rutter. Likaledes har de fått instruktion om att hålla upp till 2 meters avstånd till alla medlemmar i hushållet, i förbindelse med leverans och eventuell inbärning av möbler.
  • Om du har beställt leverans med inbärning, och du önskar att chauffören ska lämna av dina varor utanför din bostad, så kan du avtala detta med chauffören när du blir uppringd cirka 30 minuter innan chaufförens ankomst.
  • Om en kund meddelar att denne sitter i karantän eller har smittats med covid-19, så kommer leverans att ske till trottoarkanten. Alternativt avbryts leveransen om leveransanvisningen inte fungerar för kunden.
  • På ILVA tar vi hand om våra kunder och varandra.

Med vänlig hälsning

ILVA