Vi firar Grand Opening av ILVA Helsingborg | Spara 25-50% på alla* möbler – allt är nedsatt | *Gäller ej redan nedsatta varor och Fast Pris. Se alla erbjudanden

Korg
Korg

Uppdaterat 20 december 2021

Ta hand om dig och varandra

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du handlar på ILVA. Ditt, andra kunders och våra medarbetares välbefinnande är vår första prioritet. Därvid tar vi rådande läge på största allvar, och har vidtagit åtgärder för att motverka smittspridningen av COVID-19. Härunder följer vi alltid myndigheternas riktlinjer.

Med tanke på nuvarande utveckling, önskar vi uppmana dig som kund att i första hand ta kontakt med oss på telefon eller via e-post istället för att besöka våra butiker fysiskt. Vår kundservice sitter redo att hjälpa dig att handla och att besvara funderingar på distans. Du kan även besöka oss på vår webbplats www.ILVA.se där du hittar massor av information och kan handla dygnet runt.

Besök oss i första hand på distans. Vi sitter redo på e-post och telefon för att besvara dina funderingar och hjälpa dig att genomföra dina köp. Glöm inte att du också kan besöka oss på www.ILVA.se.

Kontaktuppgifter

Telefon: 040-600 30 00

E-post: kundservice@ilva.se

Se våra öppettider här

Kampanjer

För att du som kund även ska kunna ta del av våra erbjudanden på ett säkert och tryggt sätt, har vi tillfälligt valt att ändra vår kampanjstruktur. Detta innebär att våra helgerbjudanden blir till veckoerbjudanden. Som kund kan du därför besöka våra butiker under veckans alla dagar, för att ta del av våra fantastiska erbjudanden.

På detta vis hoppas vi att kunna sprida ut koncentrationen av kunder i butik från enskilda veckodagar, så att du i lugn och ro kan besöka butikerna på tidpunkter där vi traditionellt sett har ett mindre kundflöde. Givetvis har du alltid möjlighet att ringa till vår kundservice för att få hjälp med frågor eller göra beställningar. Alternativt kan du också handla i vår webbutik ILVA.se som har öppet dygnet runt.

Vi reserverar oss för ändringar – vänligen observera att ovanstående kan ändras löpande och med kort varsel.

Fysisk butik

I våra butiker finns det gott om plats. Därför är det lätt för dig och för oss att kunna hålla avstånd. Förutom att platser som till exempel säljdiskar, kassor och varuutlämning har markerats med tejp för att alla ska kunna hålla ett behörigt avstånd, är våra medarbetare uppmärksamma på Folkhälsomyndighetens riktlinjer kring handhygien och sätt att agera för att minska smittspridningen. Därtill kan du som kund finna att vi har placerat ut behållare med handsprit runt om i butikerna, och många ytor desinficeras kontinuerligt. För att minska smittspridningen kan vi just nu inte erbjuda bärhjälp vid avhämtning i butik.

  • I butik har vi säkerställt tillgängligheten till både tvål samt handsprit.
  • Alla medarbetare är uppmärksammade på att hålla en god nivå av hygien.
  • På utvalda platser i butik har vi ställt ut behållare med handsprit.
  • Medarbetarna i butik är instruerade att hålla upp till 2 meters avstånd till kunder och kollegor.
  • Våra medarbetare hjälper till med att upprätthålla ett behörigt avstånd – även i köpssituationer.
  • Vi uppmanar våra kunder att betala med kort istället för kontanter.
  • Inventarier och allmänna utrymmen städas/desinficeras dagligen, till exempel kassadiskar, säljdiskar, toaletter och varuutlämning.
  • Max 2 kunder får vistas i varuutlämningen samtidigt och 1 person per sällskap.

För att undvika folksamling och trängsel uppmanar vi att endast 1 person per sällskap besöker butiken.

Handla på nätet

Såklart är vår webbutik öppen dygnet runt. Om du därför känner att du inte vill besöka våra butiker, kan du upptäcka vårt stora sortiment av möbler och inredningstillbehör samt handla på ILVA.se. Antingen kan du välja att hämta din beställning i butik, eller få den hemlevererad. Du väljer leveranssätt när du slutför ditt köp. Om du har några frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att ta kontakt med kundservice på telefonnummer 040 600 30 00 eller e-postadress kundservice@ilva.se.

Hemleverans

Våra hemleveranser har även anpassats för att du som kund samt våra medarbetare, ska känna sig trygga och säkra vid leverans. Därtill har nedanstående åtgärder vidtagits. 

  • Chaufförerna som levererar till dig som kund, använder handsprit före ankomst till terminaler och mellan varje stopp under sina rutter. Likaledes har de fått instruktion om att hålla upp till 2 meters avstånd till alla medlemmar i hushållet, i förbindelse med leverans och eventuell inbärning av möbler.
  • Om du har beställt leverans med inbärning, och du önskar att chauffören ska lämna av dina varor utanför din bostad, så kan du avtala detta med chauffören när du blir uppringd cirka 30 minuter innan chaufförens ankomst.
  • Om en kund meddelar att denne sitter i karantän eller har smittats med covid-19, så kommer leverans att ske till trottoarkanten. Alternativt avbryts leveransen om leveransanvisningen inte fungerar för kunden.
  • På ILVA tar vi hand om våra kunder och varandra.

Skulle du ha några funderingar gällande hanteringen av COVID-19 på ILVA, så är du alltid varmt välkommen att kontakta kundservice.

Med vänlig hälsning, ILVA

Loading...